Elhízás és magas vérnyomás diéta. A fogyás így hat a vérnyomásra

elhízás és magas vérnyomás diéta

Budapest, I. Magas vérnyomás csökkentése életmóddal Létrehozva: Az életmód orvoslás jelentősen képes gyógyítani a különböző civilizációs betegségeket  mint például az elhízás, cukorbetegség és a  magas vérnyomáselsősorban a táplálkozás- és mozgásterápia eszközeivel, a gyógyszeres kezelésekkel és más gyógyító eljárásokkal együttműködve. Mivel a magas vérnyomás betegség sok esetben teljesen tünetmentes, elhanyagolt esetben előfordulhat, hogy csak a  stroke , a  szívinfarktusvagy éppen a veseelégtelenség hívja fel a figyelmet a betegségre.

  1. Az érelmeszesedés kialakulását és progresszióját számos kockázati tényező befolyásolja.
  2. A magas vérnyomás kialakulhat valamilyen ismert megbetegedés következtében; ilyenkor másodlagos, szekunder hipertóniáról beszélünk.
  3. Módosítás:
  4. Magas a vérnyomása? Ezzel a 6 élelmiszerrel vigyázzon! - EgészségKalauz

Hazánkban ez rendkívül komoly probléma, hiszen a felnőttek százaléka, a 60 éven felüliek több, mint fele magas vérnyomás betegségben szenved.

Tény, hogy a betegségre való hajlam 40 százalékban genetikailag meghatározott, de egyre többen ismerik fel, hogy az életmódjukkal elhízás és magas vérnyomás diéta tarthatják, sőt akár vissza is fordíthatják a folyamatot.

Sőt, az orvosok még ennél is alacsonyabb vérnyomás elérését és megtartását ajánlják a szív- és érszövődmények minél eredményesebb mérséklése érdekében, ha a magas vérnyomás mellett más kockázati tényezők is fennállnak.

Mit tehetsz a vérnyomásod csökkentése érdekében? Ha a BMI testtömegindex indokolttá teszi csökkentsd a testsúlyodat.

Budapest, I. Magas vérnyomás Létrehozva:

Könnyedén kiszámíthatod a BMI-det, ha a kilogrammban megadott testtömegedet elosztod a méterben mért testmagasságod négyzetével. A normális testsúly 18,5 és 24,99 BMI közé esik, míg ,9 között túlsúl yról, ,99 között I.

Hirdetés Miért fontos a magas értékek csökkentése? Mindazonáltal a betegek nem támaszkodhatnak kizárólag a gyógyszeres kezelésre, az orvos életmódra vonatkozó tanácsait is fontos elfogadni és betartani. Az életmódnak ugyanis önmagában is gyógyító hatása van — hangsúlyozza dr.

Kutatások bizonyítják, hogy már öt kiló fogyás is csökkenti a magas vérnyomásértékeket. Heti  alkalommal végzett, minimum 30 percig tartó aerob állóképességi edzés, átlagosan Hgmm-rel csökkenti a vérnyomást.

elhízás és magas vérnyomás diéta

A magas intenzitással járó edzéstípusokkal például gyors futással, kerékpározással, ugrálással azonban óvatosan kell bánni, és csak abban az esetben szabad alkalmazni, ha már rendelkezünk egy alap fittségi szinttel és nem áll fennt komolyabb szívbetegség.

Napjainkban az aerob edzés mellett az izomfejlesztés is fontossá vált, amely révén a sokszor gyengébb izomzat képessé válik a feladatok teljesítésére. Az izomzat fejlődésével még tovább növelhető a cukor- és zsíranyagcsere aktivitása is, amely további pozitív előnyökhöz juttatja a szervezetet.

elhízás és magas vérnyomás diéta

A hatékony és biztonságos mozgásprogram felépítésében érdemes mozgásterapeuta iránymutatásaira támaszkodni és speciálisan felépített csoportos mozgásformákat választani. A megfelelően beállított vérnyomás esetén szakember segítségével elkezdhető a mozgás.

elhízás és magas vérnyomás diéta

Táplálkozz egészségesen! A szív- és érrendszer szempontjából optimális táplálkozás az elsősorban növényi alapú, zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonák, omega-3 tartalmú élelmiszerek tengeri halak, lenmag és többszörösen telítetlen zsírsavak, olajos magvak fogyasztására épül fel.

Fontos szempont továbbá a sóbevitel korlátozása napi sómennyiség gramm alá csökkentéseilletve ezzel párhuzamosan ajánlatos visszaszorítani a túl sok feldolgozott élelmiszer, zsíros, vörös hús, cukros üdítő, alkohol fogyasztását is.

elhízás és magas vérnyomás diéta

Ezen alapelveket veszi figyelmbe az ún. DASH-diéta vagy a mediterrán diéta, amely dietetikus segítségével személyre szabva még hatékonyabbá tudja tenni az étrendet.

Hasznosmegbeszélések